ویژگی های یادگیرندگان برای یادگیری الکترونیکی
• برخورداری از مهارتهای مدیریت کار؛
• برخورداری از مهارتهای مدیریت زمان؛
• انگیزه خواندن، نوشتن، و مشارکت فعالانه در فعالیتهای کلاسی؛
• اختصاص ۱۲ ساعت کاری در هفته در سه نوبت برای یادگیری مؤثر؛
• قابلیت انعطاف در استفاده مسائل فناوری اطلاعات؛
• پیشقدم بودن به جای اتلاف وقت؛
• قابلیت یادگیری با استفاده از مطالب چاپی؛
• توانایی یادگیری بطور مستقل و گروهی؛
• خودداری نکردن از طرح سؤال، هنگامی که مطلبی را درک نمی کند
• دانش کار با رایانه، اینترنت و متعلقات آن
• دارا بودن مهارتهای رایانه ای در حد مطلوب
نگهداری بیشتر از مطالب آموخته شده.
هر چیزی که بدون فشار بیاموزد به ذهن متبادر می شود و مدت طولانی در آنجا می ماند. آموزش الکترونیکی از طریق محبوب ترین وسیله آموزشی که فن آوری است انجام می شود و از این رو باعث می شود میوه های یادگیری آن با سهولت به ذهن دانش آموزان متصل شود. دانش آموزان ، هنگامی که آنها با علاقه شخصی و خارج از انتخاب خود یاد می گیرند ، لذت یادگیری آنلاین را پیدا می کنند. نتیجه ، بهره وری بیشتر از طریق قابلیت های نگهداری بالاتر است.
روزنبرگ (۲۰۰۱) نه استراتژی را پیشنهاد می کند که به جای آنکه سازمان را به سمت تبدیل شدن به یک فرهنگ یادگیری سوق دهند و برای غلبه بر موانع کمک می کنند:
• مدیر مستقیم را برای یادگیری پاسخگو کنید
• در سطح سازمانی متمرکز شوید
• یادگیری را مستقیماً در محل کار ادغام کنید
• خوب طراحی کنید و در صورت لزوم گواهینامه دهید
• هزینه دانش را پرداخت کنید
• همه مربی باشند
• دسترسی را به راحتی امکان پذیر کنید
• قبل از دیدار با ارائه دهندگان آینده ، معیارهای انتخاب دقیق و دقیق را تهیه و تأیید کنید.
• برای مصاحبه با ارائه دهندگان آینده از یک سند طراحی اولیه و معیارهای انتخاب استفاده کنید.
• اگر در یادگیری الکترونیکی نوپا هستید ، با محدود کردن تعهد مالی ،از یک پروژه کوچک شروع کنید